fredag 27. juli 2012

X Factor-Mo med rørende hyllest til sin beste venn

 SAVNER VENNEN:   Mohamed «Mo» Abdi Farah mistet bestekompisen Ismail Haji Ahmed 22. juli i fjor. Foto: Øistein Norum Monsen/DAGBLADET.(Dagbladet): For ett år siden i dag mistet Mohamed «Mo» Abdi Farah (20) fra Hamar sin beste venn Ismail Haji Ahmed i den tragiske hendelsen som skjedde på Utøya.
Mohamed selv var til stede, men berget livet.

- Vi møtes igjen

I dag uttrykte han, som er kjent for sin deltakelse i «X Factor», en hilsen til bestevennen gjennom det sosiale nettstedet Facebook, skriver God Kveld Norge:«Det er ett år siden du ble borte, jeg tenker på deg hver eneste dag. Vi møtes igjen. I mitt hjerte er du aldri død, og de gode minnene med deg, Isma, dør aldri».
Ismail, som gikk under navnet Isma Brown, var selv med på «Norske Talenter» på TV 2 våren i fjor.

Mistet lillebroren

Også Ahmeds bror Khalid (32) var til stede på Utøya, og har tidligere fortalt til Dagbladet hvordan det var å miste lillebroren22. juli 2011.- Jeg så masse lik på stranda - en av dem var min bror. Hver sommer har vi gledet oss til å dra til Utøya. Nå må vi holde sammen og vise at vi er sterke. Jeg skal fortsette med politikk. Det skylder jeg broren min, fortalte han noen dager etter hendelsen.
Den unge gutten som ble frarøvet livet så altfor tidlig ble gravlagt i en muslimsk seremoni på Hol gravlund i Hamar 29. juli i fjor. Til stede var flere titalls mennesker, samt daværende justisminister Knut Storberget som holdt tale for den avdøde 19-åringen.

Hentet fra: kjendis.no
Rune Langerud